driftig

Alla inlägg under augusti 2012

Av Maria - 28 augusti 2012 23:32

Denna skylt sitter vid en gård vi ofta går förbi på våra promenader...


Undrar om det är på renaste allvar eller ett hot? 



Så klart skall man ta ansvar som hundägare att plocka upp osv!    


Man kan ju undra vad som hänt på deras tomt, osämja med någon hundägare eller har någon avsiktligt anv den som toalett...  

Av Maria - 28 augusti 2012 08:43

...var intensiv och full av aktivitet (som jag gärna har det) Lördagen var det dock mest Conny som stod för aktiviteten då IFK Hallsberg annordnade "Företagsfotboll". Från vår arbetsplats var det med två lag. Konstigt att det inte var med nått mer lag igentligen då halva styrkan av gubbar och grabbar på jobbet är fotbollstokar?? :-)
Vi var iallafall där och tittade en stund barnen och jag vi såg en "derbymatch" mot det andra Ahlsell laget. Självklart vann Connys lag, om det var hans förtjänst vet jag inte, mål gjorde han iaf men knäna höll inte... :-( Så sedan fick han sitta på bänken :-( Tydligen gammal fotbollsskada, han har spelat förr nämligen, i Askersund (div? vet ej) och i Kumla (div 3 om jag inte har helt fel)
Ja ja - det blev olidligt nere vid planerna till slut... :( Massor av getingar så jag tyckte det var olustigt med ungarna och så blev både jag och Conny stuckna - äckliga djur det där...
 
Byte

 
Som ni ser var "Zlatan" med och spelade för Ahlsell Natt,   de svarttröjade var Ahlsell kontor eller nått sånt :-)


På söndagen var det Parken Zoo som gällde.
Då vi är på jakt efter en bättre beg syskonvagn till barnen och hade hittat en i Eskilstuna så åkte vi först och kikade på den. Den såg OK ut lite lortig bara (varför tvättar man inte saker man skall sälja?) Vi slog till, priset var väldigt överkomligt 1300...
 
Den berömda vagnen...


Men det skulle visa sig när vi provkörde den mer ordentligt på Parken Zoo att den drog som attan åt vänster, på ca 10 m var man tre meter ner i diket typ... Hjulen stod åt alla håll, detta såg "knäppa vi" inte när vi kikade på den på säljarnas gräsmatta... Samt att den såg allmänt sned ut i chassi och suflett när den stod på rak o fin mark.
Så jag gjorde nått mkt olikt mig... Jag ringde upp och frågade vad som hänt vagnen (med baktanken att försöka lämna igen den) Har den blivit överkörd frågade jag tjejen och fnissade, nej det var ju inget fel på vagnen så klart och hon hade aldrig märkt nått. "Men är ni missnöjda kan ni väl få lämna igen den" sa hon lite tyst... Jag nappade förståss direkt på det :-P "Vi kommer direkt!" svarade jag.


Snabbt som attan stack vi iväg och lämnade vagnen hos en mycket sur sambo till tjejen, det sista han sa innan vi gick med de 1300 i handen igen :-) Var "Den har INTE blivit överkörd"
Haha hemresan blev rolig, jag kände mig nöjd att jag gjorde det - ringde upp alltså  och säljarens sura min var så himla kul... ;-)


Vid nästa titt på vagn så skall vi provköra med båda barnen i, vill inte ha ett "dragplåster" igen!!


Besöket på Zoo var annars jätte mysigt, perfekt att åka på lågsäsong och mulet vädet, vi hade en mkt mysig dag tillsammans med barnen!  


Det finns många spännande djur på Parken Zoo!


 


Lilla K på egna äventyr! :-)




John sov sött mest hela tiden




En sak jag dock måste skriva om är en fenomen som jag tycker nästan är liiiiite märkligt:
Jo, såg flera föräldrar som lite förstrött gick krig med barnen och helatiden hade sin "smartphone" i handen, uppkopplade på den välbekanta sidan med blå webbdesign... Alltså varför Facebooka sig igenom parken med barnen, barnen som drar i sin mamma/pappa och vill ha med dem och kolla på djur o annat kul?
När man går på en park så där kommer man ju ifatt varann så att säga här och där och samma föräldrar stod hela tiden med sina telefoner... Jag tycker nog det såg liiite illa ut... Men men jag är ju gammelmodig av mig jag och det är inte mitt problem men var tvunden att nämna det...  


SÅ, jag bestämde mig för att själv inte anv FB på hela dagen dagen efter! Och gjorde så inte heller!
Det är nog som det står i tidningar osv ibland att endel människor är TOTALT beroende av FB... Tänk vilka i-lands problem vi har...   


Igår var det måndag och FB fritt    jo jag delade nog min och Diezels löprunda på kvällen...   


Vi har haft nöjet att ha en mkt vacken dam här i två veckor, vecka ett var sådär men vecka två så var hon mer aklimatiserad hos oss så det har gått kanon och Diezel har vart super nöjd, de verkar ha ungefär samma humor de två        Så när lilla E blev hämtat igår för att åka hem på snabb visit så var Diezel mycket deppig...därför var han med mig på löprundan på 10km vet inte om han blev gladare hehe men han fick iallafall rensa hjärnan!

 

Av Maria - 25 augusti 2012 09:16

Ja....så har jag då skapat en blogg...igen... ;-) (har haft ett par, men de har en förmåga att rinna ut i sanden...)
Min ambition är att uppdatera så den håller sig levande så att säga, får väl se då vad som hinns med mellan blöjbyten, barnmatning, hundpromenader och träning och allt annat man ska hinna med..
Tänkte denna blogg som en liten ventil och dagbok för mig själ och såklart de som har intresse av vad som sker hos oss.
Inget intresse? Nej - då vill jag ju inte att du skall läsa såklart! :-)


Att hitta på ett namn till bloggen som jag kände mig tillfreds med var svårt - hade tänkt mig "ambition" eftersom det ska vara min ambition att skiva... Men det blev "driftig" istället - en synonym till ambition och något som jag ofta av bekanta får höra att jag är :-) Det värmer när man hör sådant! :-)


För att redan från början visa en av mina ambitioner i livet så lägger jag upp denna bild (ni kan ju kalla det skrytbild) *fniss* från 2011 års Östgöta Springer Cup som är en kombinerad inofficiell tävling där hunden bedöms på utställningsdel, jakt (fält-och vattenarbete) Min ambition då, 2011 var att pröva på... Men det gick till min stora glädje och förvåning ;-) så bra att min Diezel stod som total segrare! Ett härligt hundminne att ta fram de dagar det inte går lika bra... ;-)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards