driftig

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Kalas osv

Av Maria - 24 mars 2013 20:54

En vecka har gått i ett rasande tempo och ännu en helg likaså...
Har haft en skön föräldraledig vecka som först och främst ägnats åt barnen, promenader varje dag (kommit upp i 3,5 mil denna vecka) och en del hundträning. Lite extra omvårdnad förstås av Enya som börjar bli tjock så tjock om sin mage.

Har också haft några "valpbesök" det är och har nu vart ett otroligt intresse av denna valpkull, många gillar Enya väldigt mycket enligt vad de säger samt att det säkert är så att kullen ligger bra leveransmässigt i tiden.
Hur som helst har jag aldrig förr direkt tagit emot så mycket "titta innan besök" men denna gång blir det några, tycker det känns bra att träffa några, läsa av lite och se hur pass intresserade de verkar vara... Alltid svårt detta med VK, men men det löser sig säket denna gång med, några faller alltid bort och några tillkommer och några blir besvikna för det inte blev tillräckligt många valpar av rätt kön osv...


Börjar äntligen känna mig "fig for fight" igen efter den hemska förkylningen med halsinfektion som jag dragits med i ca en månad... Så det har vart en bra vecka!



Igår var vi på 60 års kalas, svärmor fyller imorgon och svarfar hade ordnat en överaskningsbaluns på Café Tutingen i Askersund. En mkt god och vällagad trerättersmiddag med sådant som Marja (svärmor) gillar lite extra.
Tyvärr var jag ju tvungen att se rikspuckot (ni vet hon som hatar alla uppfödare av/och rashundar) men hon höll sig på sin kant så jag ägnade henne inte ens en blick, jag bara inte orkar med henne... Hennes sambo tillika Connys bror var dock trevlig och låtsades inte om någon konflikt och jag kan väl saga att jag har ju inget otalt med honom, han är ur trevlig men han har tydligen hittat henne på nått ställe för överblivna och helt onödiga människor... LOL (inte kul igentligen)


Hade iallafall väldigt trevligt tillsammans med övrig släkt, fick träffa lite" sådanna där kusiner och sånt" till Conny som jag bara hört talas om, mkt roligt och jag tycker det vore kul att träffa flera av dem utanför ett sådant här arrangemang, det blir ju lite stelt på nått sätt. Hoppas tid finns till sommaren?


Är väldigt stolt mamma också, både John och Klara skötte sig exemplariskt, mmmmmm vad man blir stolt i mamma hjärtat. Joh charmde de flesta och Klara var lugn och höll sig stilla och inget gnäll. (Tillställningar av sånt här slag är ju oftast inte kul för ungar, även om caféägarna var väldigt tillmötesgående och ordnade med div till barnen :-) )


Måste ju dock berätta nått som gjorde mig lite skrajsen eller fundersam.


Marja öppnade en massa paket och presenter förstås... Efter en stund när det kom till ett större paket gick Klara fram och var lite mer intresserad och ville va med. Paketet var från Marjas syrra som gjort ett lite "ploj paket" då Marja redan fått sin present i form av en konsert av henne som de redan vart på.)  Jag hörde hur Klara pratade om Diddi och Diddi och Diddi...och jag funderade på varför hon kom och tänka på Diddi just nu? (Klara kallar Diezel för Diddi och ibland även andra hundar som ser lite liknade ut)
När Marja börjar pocka up det som är i paketet är det en stor hund i porslin...en lite spaniel likande sak typ som en cavalier eller liknande... Lite scary eller ska Klara få börja göra våra lotto- och V75 rader från och med nu?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards