driftig

Alla inlägg under december 2012

Av Maria - 11 december 2012 22:04

...dock inte ulliga får utan skidor. Vilken djungel MEN vilken otroligt duktig och fenomenal man som höll i den!
Det med att få en publik att lyssna och "trollbinda" det kunde han - att få ett så ganska igentligen tråkigt ämne som hur man vallar skidor, tar hand om sina ny inköpta skidor och hur man får ut det mesta och bästa ur dem, så intressant och roligt att lyssna på - ja en eloge till Bernt Lindell vilken man!

Nej jag säger då det det är skillnad på sportaffärer och sportaffärer...     


Så lite reklan: besök www.lindellssport.se eller butiken vid Behrn Arena i Örebro
där finns allt för cykel, löpning, längdskidor, långfärdsskridskor osv osv
officiell Vasaloppsbutik med kunnig engagerad personal som vet vad de pratar om!


 

Av Maria - 11 december 2012 01:28

Har hamnat fel på nåttsätt med sömnen... Trots att jag går upp senast 06.55 varje dag, helg som vardag och jag så gått som alltid lägger mig i skaplig tid... Runt 22 på vardagar och något senare på helger blir det förståss.. Nu kan jag inte sova på nätterna..?? Somnar en liten stund å så vaknar jag mitt i natten eller så... Är som jag får en liten "powernap". Det är högst irriterande och jag vet inte vad jag skall göra åt det... Vissa kväller kan jag knappt somna heller fastän jag känner mig helt slut ... Hm vad gör man åt detta??

Av Maria - 7 december 2012 08:23

God morgon fredag och välkommen helgen! Vi har väldigt långa sköna helger tillsammans måste jag säga. Conny slutar fredag morgon 06 och börjar sedan jobba igen natten till tisdag. Mao nästan fyra dagars ledighet. Just nu sover han en stund för att idag gå upp tidigt vid 11 för att vända tillbaka veckan igen! :-)
Kommer vara ganska avundsjuk på ans arbetstider när jag sedan skall börja jobba igen...  


Morgonen har vart som den brukar ungefär. Klara vaknade tidigt vid 06.15 när jag skulle smita iväg på toa och så fanns det i tanken att hinna släppa ut hundarna på morgonkissning på baksidan... Men icke fick istället med mig en smömning, mammig men otroligt gosig unge in på toa... Privatliv vad är det när man småglin   
Hörde dock att Conny som kommit hem en timma tidigare än vanliga dagar (slutar vanligen 07) släppte ut hundarna, istället stod sedan Klara och jag och tittade genom de nyputsade fönstren... snart lika av Klara fingrade och pussade på när hon tittar på fåglar, hundar å annat intressant på baksidan...hihi


Frukosten blev alltså tidig idag passade på innan väckning av John och  "Mysteriet på Greveholm" som jag måste se     
Vid 07 var det dags att väcka upp lillemannen John. Han låg i sin säng och var nöjd och sparkade när jag kom in. ett glatt uppvaknade med massor av glädje och mys fick det bli. Pojken sken som en sol och var rosig och go om kinderna - tänk vad det gör mycket med dessa 12 timmars nätter han har!     


Efter tv tittande var det dags att mata hundarna - de var hungriga och ville ha sin frukost !!
Som vanligt ville Klara med och fixa det hon häller maten i deras skålar hjälper till att ge dem maten och sedan går hon och hämtar sopkvast och skyffeln åt mig för jag skall sopa tycker hon. På kvällen är det lika dant fast då plockar hon även fram varsin borste till henne och mig och sedan är det borstningsstund.
Efter maten är det diska skålar som gäller...hon kliver upp på fodertunnan och så hjälper hon mig skrybba skålar hihi ja - jag vet - hon är mijlöskadad   


Ibland smiter jag i väg eller vi distraherar henne så jag kan smita iväg, men attans att hon håller ordning på om hundarna fått mat... Det kan gå en stund på fm  (efter att jag gett dem) så säger hon "Diddi naminamma" det betydet Diddi ska äta... Mmm lilla gumman - hon vet mer än vad man kan tro.... Ganska fachinerande med barn igentligen. Undrar hur mycket John förstår nu 7 månader gammal?


Nej nu sluta blogga å ut å pulsa i snön istället med hundar och barn...


Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards