driftig

Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

Sjuk flicka, frisk flicka

Av Maria - 12 februari 2013 15:49

Mitt i natten vaknade jag av att det lät som Klara skulle kräkas...och det gjorde hon... Var bara att bära ut den lilla och ner till toan. Hon var så klart rädd och ledsen mitt lilla  
Sa till henne att"spotta i toan om du måste kräkas mer" ja lilla gumman då spottar hon i toan...  
Tog reda på det som blev tvätt och bar ner det och sedan Klara till tvättstugan där vi har vår dusch (änsålänge...) Duschade den lilla skakiga kroppen och sedan satt vi i varma handdukar en lång stund och gosade så hon blev lugn igen. Bäddade framför TV'n då hon blev lite "pigg" en stund, det kom ett par atacker till men hon sa till innan lilla snuttan vad jag tycker hon var duktig... Lilla Klara...

Vi somande tillslut vid 02.30 tillsammans i TV-soffan som var bäddad med handdukar och täcken... Vaknade som vi brukar staxt innan 07 för då skall ju John upp...
Klara var pigg och som vanligt... Ringde till mamma och pappa som skulle vara barnvakt när John skulle på sin Babysim.
De kom trots Klara kräkts, jag tror nog inte det var magsjuka snarare nått hon ätit? Kanske all apelsinjuice hon hinkade i sig under gårdagen?  Man kan ju bli lite konstig i magen av mycket citrus...


Men nu är hon som vanligt bara något tröttare förstås...

John och jag gav oss i väg på "simningen".
Idag var det inte så mycket nytt bara lite längre dyk! John var super duktig han knep ihop ögon och kan såg hur han tog ett djupt andetag när det var dags för dyket! Instruktör Madde var mycket nöjd med honom och givetvis jag med, han älskar det där...  

På vägen hem stannade vi givetvis vid konditori PeWe's och köpte semlor. Har nog aldrig ätit så goda och så nybakta. Fick tom sitta och vänta på att bullarna skulle svalna men de är så  serviceintriktade och bjöd på kaffe under tiden.
Sådant uppskattas, John underhöll undertiden de andra kafébesökarna med skratt och joller.   
Väl hemma njöt vi (min mamma och pappa, Klara och jag) semlor och de var näst intill ljumna - så himla goda :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards