driftig

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Saknad hund och skidor och annat

Av Maria - 11 februari 2013 21:23

 
Det är jobbigt för Klara hon säger mamma ska ta bombom (bilen) å hämta Pinnan (Enya) det är inte lätt för henne att förstå hur det ligger till att Enya är på "Honeymoon". Vi har pratat om löp och att Enya ska få valpar innan Enya for iväg och jo hon pekar på sin rumpa och säger Pinnan lö... Haha pedagogen Maria är i farten...  
Det märks iallafall att det saknas en hund...det är tomt...

Kanske duger Hero och Diezel lite iallafall....
   


Nu har det ju kommit snö igen så jag har kunna komma ut i skidspåren igen. Var iväg i morse och skidade 1,6 mil i fin fina spår och härligt före. Att stakträningen och löpningen på gymmet undertiden snön "försvann" ett tag gett resultat det var det ingen tvekan om - G L A D !!  

 

Satte aldrig ut någon bild i förra bloggen på en affenpinscher så här ser de ut (kolla länken) för Er som inte vet vad jag surrar om för humdras: http://www.affenpinscher.se/

Jo Klara skall väl ha en sådan om allt går enligt plan just nu fiffilurar vi på namn, det måste vara speciella namn på sådana säger uppfödaren typ "Älskade Vännen" eller "Lilla Skräp"   Vetja om "Lilla Lymeln" kan passa?   

Glömde lägga upp BIR/BIM fotot från i Lördags:
 
BIR Barecho Glint Of Gold & BIM CH Trollängens Ohio




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards