driftig

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Städ i otid

Av Maria - 21 februari 2013 23:06

Jag tycker det är så himla dumt... Jag (och jag vet vi är fler) har idéen för mig att jag måste plocka ordning och städa överallt innan jag/vi far iväg någonstans... Alltså att vi skall bort några dagar. Jo visst är det underbart och välkomnande att komma hem till ett städat hem - absolut!!!


MEN när jag skall nu åka iväg själv förstår jag inte vitsen att jag håller på ( kommer på mig själv hålla på...) jag menar det kommer ändå ligga klossar och leksaker på de mest udda ställen det kommer vara brödbitar i en blomkruka och Johns matningsskedar ligga slängda här å var på köksgolvet... Så är det ju när man har småbarn ;) Nu har jag iof en sambo som är även han bra på städning och han är ju hemma :) Så vem vet kanske kommer hem till ett super städat totalt fläckfritt hem iallafall???? ;)


Senast jag kom på mig var för tjugo minuter sedan när jag plockade i tvättstugan och lade in ännu en tvätt från tvättmaskin i torktumlaren ...
Hallå kvinna det är 2010-tal nu männen kan tvätta !!! Men ändå är jag där å ska fixa... Måste sansa mig! ;)


Har iallafall instruerat Conny i hundarnas skötsel, nog vet han vad han ska göra inga konstigheter det är ju bara mat ett par gg och ut å bajja å kissa lite... Bäst ändå att instruera iallafall ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards