driftig

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Torsdag fredag

Av Maria - 15 februari 2013 09:15

 
Dessa vackra tulpaner doftar så gott och dem fick jag av Alice när hon blev trimmad :-)
  


Igår var det Alla   Dag. Vi "firade" det väl inte så speciellt även om jag tycker det är lite gulligt med alla hjärtan och rosor som finns att köpa lite varstanns, visst det är väl komersiellt men sedan när slutade handeln att ta vara på högtider för att tjäna en slant?   Å jag skulle heller inte bli ledsen om jag fick en liten gullig present den dagen eller en annan dag med för den delen.  
Vi om något par bode väl igentligen fira lite eftersom det är en "årsdag" för oss   
Men som sagt i år "glömdes" den dagen bort lite...  

Så vad gjorde vi igentligen? Ja...jag och barnen var en sväng till XXL vid Mariebergs köpcentrum utanför Örebro. Handlade lite till min kommande utmaning öppetspår, ny underställströja, skidhandskar, ett skidfodral och en sk "bula".
Sedan var det att snabbt åka hem för sotaren skulle komma, stänga av panna och sådant. Å så var det ju det att vänta på leveranden av duschmaskinen... Conny hade missat ett samtal igår under dagen då han sov så jag ringde till slut upp nummret eftersom det var från speditören såg vi när vi kollade numret...
Jo men visst....som jag trodde ingen leverans som utlovat utan nu undrade de om det var ok att komma på måndag istället...suck... Kände att jag inte ens blev irriterad för jag hade inte hoppats på att få leveransen när det var lovat...



Så nu tar det väl några veckor till innan vi blir klara i badrummet då vi skall bort hela nästkommande helg...
Vi har/kan inte heller montera upp skåp och handfat och sådant för vi behöver nog det extra utrymmet när vi skall montera ihop duschpalatset... Känns surt att stå där med ett fint och fräscht badrum som vi aldrig kan ta i bruk...

jaja den som väntar på nått gott heter det ju....



Kvällen blev inte så romantisk heller haha... Conny lade barnen och jag dammsög och torkade golven undertiden sedan tog jag med mig grabbarna (Herro och Diezel) ut på en promenad. Det var nog det mest romantiska under dagen hihi promenad med mina fina killar.     
Catch me if You can.....


Tror Conny somnade där uppe för han kom ner ungefär samtidigt som jag satte mig och kollade på dokumentären på SVT om Anja Pärsson.


När jag vaknade i morse kände jag av lite halsont, vaknade först  av John som ropade att"han var vaken och det var synd om honon och han ville inte sova i sitt rum längre nu för det kanske fanns vargar under sängen" Han somnade dock om efter en stund då jag "mässat" för honom att läget är lugnt mamma har koll   

Vid 06.15 rumlade Conny in efter att jobbat sin sista natt denna vecka, precis som jag nääääästan somnat om...jaja då blev jag sådär skönt lugn i kroppen och somnade...............i fem minuter för då var Hereo tvungen att tala om att "Hallå - MATTE - kissnödig"... suck....hundar....när flyttar de hemifrån?   
Bara å go upp, på med kaffet, ut med hundar och frukost till dem. Kännde mig sådär lite frusen så jag högg lite stickor att tända med i kaminen och bar  in ved och tände en skön brasa. Sedan var det nästa som skulle ropa, denna gång Klara det lär väl ungefär så här "MAAAAAAAAAMMA - jag är vaken - hämta mig jag dööööör annars"   Förstår mig inte på det där varför störttjuta när man kan ropa glatt på mamma istället   
Så det blev ingen lugn stund med kaffekoppen för mig själv, istället satt vi tillslut alla tre (Klara John och Jag) framför "Bollibompa" sörplande kaffe, juice eller välling tillsammans   Det är min bästa stund på dagen det!
 
Lille J sitter å gosar i soffan. Inte lätt å vara lillebror till en storasyster för då får man ärva rosa pyjamaser...

 
 
Uj står Diezel där....


Visst ser jag livsfarlig ut säger Hero   
 
Å såndana här flummerihopp det gör Diezel    
 
Under Johns sov stund på fm så passade Klara och jag på att ta med hundarna ut och leka i snön, de älskar det och Klara älskar det, nått mer Klara älskar är ju att bada... Conny gick upp tidigt idag så de två är iväg nu och badar, jag fick inte följa med... Eller rättare sagt John fick inte följa med för han är så hes och snuvig så då blev ju jag också hemma.

Men det är lite skönt att vara hemma själv med John man får ju inte lika mycket "mystid" ihop med honom som man fick med Klara så vi har gosat och lekt och busat och nu sover han...

 
John påminner här om att vi ska pröva detta nya foder från Lupes, det kom med posten idag!
Har dock nyss öppnat en säck Precept så det får vänta ngn vecka till - spännade!  

 
 
Ingen bild

Marina Persson

20 februari 2013 23:11

Men gud så lik dig John är!! :-)

Maria

21 februari 2013 06:51

Ja han är nog det! :) förut har vi bara sett pappa i honom men nu har han ändrats lite. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards