driftig

Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Mina inlägg blir nog röriga....

Av Maria - 13 februari 2013 21:15

I går kväll var jag så trött att jag gick och lade mig 20.30 och somnade på direkten. Vaknade 05 å var så trött (trodde jag skulle upp) men tänk er glädjen när man inser att man får sova två timmar till!!

06.15 vaknade jag dock igen...av Hero...han har fått försig att han måste skälla till ibland tidigt på morgonen...ja jo det är väl för han gamlingen börjar va gammal och har svårt att hålla sig? Bra att han säger till!
Satte på kaffe och gav hundarna mat och en liten rastning på baksidan. Sen var det John och Klara som skulle upp men innan hade jag tom hunnit städa lilla toan perfekt att bli väck m.a.o - tack Hero     

Hade någon slags super energi på morgonen (kallas kanske utsövd?) frukost, damsuga och torka golven var klart på nolltid, brukar annars gärna var lite seg en stund på morgonen med kaffekoppen i högsta hugg...     Det är så skönt att bara ta det lugnt och mysa med barnen när de är så där nyvakna och kramiga  


Klara och jag gjorde smet till "Släppor" eller "Krabbelurer" som många också kallar dem.
Sedan kom min faster Ingegerd med vovven Alice - Springlet Alice Springs för trimning, det behövdes hon var som en isbjörn   Alice är väl inte direkt en hund som gillar stå på trimbordet men med några godisar och "Nu är det så här Alice" från mig så gick det bra, en tålmodig gammal dam lilla Alice men fortfarande med lite "måste bara testa om jag måste??" i sig...   Vi fikade med nygräddade "Släppor/Krabbilurer"


När sambon behagade vakna efter sitt nattskift (jo han masade sig allt upp lite tidigare för min skull) så drog jag i väg till Motorp och skidspåren. Bra väder och temperatur, ny körda spår och riktigt fint före, hann 15,5 km innan det blev mörkt... 


Bastun var på när jag kom och hem och maten stod på bordet! Så skall det vara!  


Skulle lägga upp några bilder på isbjörn/nytrimmad Alice men vet inte vad som hände när jag laddade in dem i datorn??? Hittar dem inte och enl kameran ÄR de i datorn så den vill inte ladda in dem igen...  



Lägger in en bild på sötparveln Diezel i stället         
 


Klara pratar om och frågar varje dag efter när vi skall hämta Enya    hon saknar sin Pinnan, har verkligen koll på att en hund saknas i flocken...ja man skall inte underskatta en tvååring.
Jag vet ju att "Pinnan" har det finemang - fick senaste rapporten på fm att det är som hon aldrig vart från flocken på Barecho - det känns skönt! Å Rafferty den lille tiktjusaren  han tycker att hon är söt -  det låter bra tycker jag - hihi

Lägger in en bild på Rafferty från helgen som var:
 


Jag tycker han är stilig, reslig och kompakt och fin i kroppen och med ett så fint huvud!
Fick en fråga idag ang ett evenemang som är på G till nästa år kom jag på nu när jag skriver här om utseende och allt men det suger jag på lite till måste smälta det lite! Det blir nått kul, viktigt och intressant iallafall och neeej det är inte ett modellkontrakt (om ngn tror det när jag skriver utseende) eller sådant, den tiden är F Ö R B I och har dessutom aldrig funnits för min del LOL (Jo en gång har jag ju vart "omslagsflicka" om ni minns??? och det räcker ganska bra för mig )  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 april 2013 19:57

Jo nu händer det grejer i badrummet igen... Vi har världens längsta (i tid) badrumsprojekt tror jag... Det revs ut i slutet av sommaren förra året, blir väl klart nu i vår? Ja många turer har det varit å så har ork, lust och energi saknats ibland....

Av Maria - 18 april 2013 21:06

Enya hade haft en jobbig sista vecka. Hon har betett sig nästan som om hon skulle valpa varje dag i en vecka så nog kan ni tro att jag vart på helspänn, gått och stått på nålar. I princip bott och sovit bredvid valplådan i tre dagar nu… Fast i...

Av Maria - 17 april 2013 22:15

...jo det är sant! Sambon får inte hitta det och tro att det är gammalt och nått man ska slänga... Först tänkte jag lägga det där jag har kokta ägg. ( brukar koka så många som får plats i äggkokaren så har jag till ett par frukostar ) men där kanske ...

Av Maria - 15 april 2013 17:00

I går var det dags för mig att förförsta gången starta på officiellt jaktprov. Ett Nybörjarklass B prov som anordnades av Springer Östra vid Kungberga Lillgården utanför Nyköping. Jag hade anmält Diezel. Vi har tränat en del, mest apportering, stad...

Av Maria - 28 mars 2013 01:07

Tänk att se sin lilla dotter öva apportering med hennes älskade Diddi... Efter jag och Diezel tränat klart, några apporter och sitt/sittsignal övningar idag. Då ville Klara testa... Hon fick dummien av mig. Diezel fick förstås ögonen på henne då :...

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards