driftig

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Maria - 5 september 2012 09:11

Dagens största lögn här på bloggplatsen.se tror jag...

Det är väl det som är en av de trista ting med att bo i Hallsberg, att det är så fult, jag menar inga vackra stråk att promenera ingen vacker arketektur att njuta av (eller vad det heter) i själva "stan" Långt till sjö och vatten och just som jag skrev själva samhället är så jädra trist och tråkigt... Men det blir väl så när det är uppbyggt kring en järnväg och sk. järnvägsknut... OBS det här är ju vad jag tycker... Sedan finns det ju inbitna Hallsbergare som älskar sitt Hallsberg..hehe men jag är ju ingen inföding så det kanske är det som är problemet?

Ja varför bor man då i detta gudsförgätna lilla samhälle?
Den frågan är riktigt bra. Jag och min sambo jobbar båda här så det är väl det mest rimliga svaret... Men det har även en annan rolig historia...


Jag flyttade för några årsedan från mitt dåvarande förhållande så att säga. För enkelhetens och smidighetens skull med jobb och hundar, hundrastnng dagtid osv så valde jag att flytta till en lägenhet inte långt från jobbet i Hallsberg alltså...
Jag som alltid sagt "Jag skall aldrig flytta till Hallsberg"
Min sambo gjorde samma val när han flyttade från sitt gamla liv, han stackaren, flyttade från vackra sömniga Askersund - Vätterns pärla. :-)



En bild på huset från den dagen då vi flyttade in i april 2010.

När sedan vi senare i livet skulle flytta ihop och köpa hus osv så trodde jag att Conny ville bo i Hallsberg och han trodde jag ville bo här... Fattar inte att vi inte diskuterade mer om en så pass stor och viktig fråga?? Jag "hatar" i princip att bo i samhälle, vill inte ha folk in på knuten...nu bor jag i ett villa område och ja...halvtrivs skulle man väl milt kunna uttrycka det...


Ja varför köpte vi då huset? Nja, det var nog kanske något förhastat??? eller oigenomtänkt??? Nja, det som gjorde att vi föll för huset var väl det annourlunda utseendet och planlösningen och stora utrymmen som fanns
  i huset, samt förstås närheten till jobbet. Då det ÄR skönt att slippa pendla när man gjor det i alla åren.


Vi kom på alltihop förra midsommarafton när vi kom i en disskussion om varför vi or som vi gör... Typ så har sa Conny: "Det var ju du som ville bo i Hallsberg" och jag "Neeeej jag trodde du ville bo här" sedan var det bara att asgarva åt alltihop...jaja nu bor vi här... Men jag har inte slutat leta efter drömstället!

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards