driftig

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Maria - 26 september 2012 17:28

Provbloggar med nya datorn :-)

Matlagning pågår hemma hos oss just nu. Som alltid om jag säger skall vi skala potatis eller skall vi fixa grönsakerna så kommer dottern farande med en stol till köksbänken. Här har hon sett att jag sköljde brysselkålen till kvällens middag så....så gör ock hon. :-)


 

 

Tappade visst nått i vasken...


 
Detta sjutsades just in i ugnen, till skall vi ha fläskytterfilé och en bea sås. (Jag kolhydratladdar) brukar ju annars försöka hålla mig från de snabba kolhydraterna till vardags.... hehehe...om det går...


 
En suddig John är oxå med!


Idag var det förresten helt otroligt vilken tur vi hade när vi gick på vår förmiddagspromenad, vi missade regnet... Solen sken iställer på oss hela promenaden - som sagt helt otroligt...

  
Hero, Diezel, Enya, John och Klara på promenad.


När vi kom in så år vi en god lunch tillsammans Klara och jag medan John fortfarande sov i vagnen  
Vitlöksmarinerad tonfisk och en sallad på paprika och tomat med vinegrätt och ett kokt ägg. "Toppade" med lite ris kokt i grönsaksbuljong :-)


Annat kul vi gjort idag är att vika tvätt...herre min gud så trist men så bra det blit när det är klart! SÅ sålde jag också vårt bubbel-/massagebadkar så plus i kanten till mig va? Bara att se när de som skall bila upp golvet i badrummet kommer så vi kan byta golvbrunnen från gjutjärn till plast!

Nu väntar vi in middagen, det börjar dofta gott i köket och det är nog dags att steka på filébiten!

Presentation


Min blogg handlar om livet hos oss... Bland annat om träning, kost, matlagning, om familjeliv och om våra hundar som ingår i vår familj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards